Sprijin real pentru energia regenerabilă

Sprijin real pentru energia regenerabilă

Adoptarea de către statul român, atât ca potențial investitor, cât mai ales ca reglementator, a unei atitudini de neutralitate tehnologică pentru toate investițiile în capacități noi de generare, respectiv stocare a electricității. Același principiu ar trebui să fie valabil pentru o eventuală piață de capacitate, însă doar în situația în care crearea unei astfel de pieți este absolut necesară. Singura diferențiere poate fi între resurse fără emisii de gaze cu efect de seră (încurajate printr-un sistem de sprijin unitar, precum cel al certificatelor verzi, dublat de ținte concrete ancorate în angajamentele internaționale ale României); și combustibili fosili (integrați pieței de emisii de gaze cu efect de seră EU ETS);


Reformarea sistemului de sprijin pentru energie regenerabilă pe principiul îndeplinirii țintelor la costul cel mai scăzut - un singur certificat verde pentru oricare tehnologie regenerabilă; doar instalațiile foarte mici, la nivel rezidențial vor putea beneficia de un mecanism de sprijin la injectarea în rețea de tip feed-in, la nivelul mediu european. Intervențiile de ajustare a sistemului de sprijin au loc la intervale regulate (spre exemplu, la fiecare 2 sau 3 ani), cu pași clari de parcurs în consultarea părților interesate și fără posibilitatea de vreun fel de a interveni a reglementatorului între timp. Volumul total al electricității generate din surse regenerabile se stabilește în vederea îndeplinirii țintelor pentru anul 2030;


Investițiile în prelungirea duratei de viață a câmpurilor de țiței și gaze naturale de pe teritoriul României ar trebui încurajate prin măsuri de relaxare fiscală, fără (și pentru a nu) periclita stabilitatea veniturilor către bugetul de stat. Pe baza acelorași principii, ar trebui încurajată explorarea extinsă a teritoriului României, cu tehnologii de ultimă generație, în căutarea de resurse adiționale de țiței și gaze naturale, bineînțeles cu respectarea celor mai bune practici internaționale în domeniul protecției mediului;
Definirea cadrului legal pentru investiții în microgenerare descentralizată și a drepturilor și obligațiilor de prosumator, cu scopul de a încuraja acest comportament în rândul micilor consumatori de energie (rezidențial, servicii/ IMM). 

ÎNAPOI LA POLITICI | ALEGERI EUROPENE | MĂ ABONEZ


Contribuie cu ideile tale.

Cum evaluezi această strategie? Alege una sau mai multe dintre etichetele de mai jos și apoi detaliză din experiența ta.
Vă rugăm să vă verificaţi email-ul pentru a vă activa contul.