Reforma învățământului universitar

Reforma învățământului universitar

O analiza a sistemelor educaționale la nivel universitar din țările nordice ar putea bune baza unei restructurări a programului școlar din punct de vedere a organizării claselor. De exemplu, în loc de 8 cursuri pe semestru luate în paralel s-ar putea oferi aceleași 8 cursuri dar luate consecutiv, unul după celălalt dar nu în același timp. Un curs ar putea dura 2-3 săptămâni, timp în care studenții ar putea să aprofundeze doar acest curs, după care s-ar purcede la următorul curs pentru următoarele 2-3 săptămâni. Această posibilitate trebuie cel puțin explorată, dat fiind faptul că astfel de sisteme dau dovadă de rezultate mult mai performante în satisfacția studenților și calitatea generală a învățământului.

ÎNAPOI LA POLITICI | ALEGERI EUROPENE | MĂ ABONEZ


Un argument adăugat

Cum evaluezi această strategie? Alege una sau mai multe dintre etichetele de mai jos și apoi detaliză din experiența ta.
Vă rugăm să vă verificaţi email-ul pentru a vă activa contul.
  • commented 2018-04-22 01:12:37 +0300
    Nu stiu ce sa spun despre acest tip de organizare al cursurilor, dar am cateva idei de reforma:
    Deocamdata, prima este rationalizarea admiterii in functie de tipul de licenta oferit de facultate. Un exemplu concret este procesul de recrutare al studentilor la medicina in Romania.
    Consider ca din cauza naturii complexe a profesiei pe care o reprezinta cea de medic (care necesita atat abilitati de gandire rationala, abilitati de comunicare, de organizare, de comunicare, empatie, compasiune si altele), examenul curent de admitere (format, in principal, din doua examene grile de admitere la biologie, respectiv chimie) nu este de ajuns. Motivele pentru care consider ca este important ca aceasta selectie sa devina mult mai riguroasa si mai complexa sunt:
    - statul roman va cheltui enorm pentru pregatirea acestui student. Deci se impune ca materialul uman cu care se incepe sa fie potrivit.
    - se reduc, tinzand catre eliminare, cazurile foarte cunoscute de ‘am venit la medicina pentru ca mi-au zis parintii’ (voi explica cum), ‘am venit la medicina pentru ca imi place cercetarea’, de studenti care nu au personalitatea necesara pentru a comunica si empatiza cu pacientii si multe altele pe care le voi indetalia
    - calitatea personalului medical pe termen lung va creste