PACT vrea autostradă pentru Moldova

PACT vrea autostradă pentru Moldova

 

Subdezvoltarea cronică a regiunii Moldovei este confirmată de toate statisticile oficiale: cu un PIB/capita în PPS de doar 36% din media UE, regiunea Nord-Est este a cincea cea mai săracă regiune din UE.

PACT pentru România susţine că soluţia pentru dezvoltarea Moldovei este construirea unei autostrăzi care să lege regiunea de Nord-Est de Transilvania, peste Carpaţi, precum şi de Bucureşti.

PACT susține dezvoltarea urbană după deviza „O oră până la un mare oraș și o oră până la aeroport”, obiectiv care figurează şi în programul politic PACT. În total, România are nevoie de o rețea de 4.500 km de autostrăzi regionale, care să travereseze România de la Nord la Sud şi de la Vest la Est. De asemenea, capetele acestora trebuie să asigure minim 2 ieșiri la graniță pe toate punctele cardinale.

În acest sens, PACT consideră că două dintre priorităţile Guvernului în zona investiţiilor în infrastructură ar trebui să fie:

 

  1. Construirea autostrăzii Iași-Oradea. Legarea Moldovei de Transilvania servește nu numai deziderate economice ci și geopolitice - trebuie să ducem autostrada la granița cu Republica Moldova;
  2. Construirea Aeroportului Brăila-Galați - a doua cea mai mare zonă metropolitană din România după București încă nu are un aeroport funcțional.


Astfel, PACT pentru România se alătură campaniei „Moldova vrea Autostradă”, ce are ca scop conştientizarea nevoii de construcție a autostrăzii Bucureşti-Iasi.


Astfel, pe data de 19 mai 2018, membrii PACT se vor alătura grupurilor de şoferi din zonele Brăila, Galaţi, Iaşi, Bacău, Suceava sau Botoșani care se îndreaptă spre Bucureşti. Mai multe detalii aici: https://www.facebook.com/events/795285917328902/


“În ultimele trei decenii, incapacitatea factorilor de decizie de a construi o infrastructură de transport modernă şi eficientă a devenit o frână evidentă în calea dezvoltării României. Faptul că România, după 28 de ani de piaţă liberă, nu reuşeşte să conecteze portul Constanţa de graniţa de Vest, unde trimite peste 70% dintre exporturi, este de neacceptat. Faptul că cea mai mare companie din ţară pierde peste 68 de euro pentru fiecare maşină exportată, în condiţiile în care marjele de profit sunt reduse pentru acest tip de produs, este de asemenea de neacceptat. Faptul că de două ori mai mulţi oameni decât media Uniunii Europene mor pe şoselele româneşti este intolerabil. Unde infrastructură nu e, nimic nu e”, a declarat Sebastian Burduja, preşedinte PACT.

Fii primul care comentează

Vă rugăm să vă verificaţi email-ul pentru a vă activa contul.