ATUNCI CAND AJUNGI LA GHIȘEU

SCOP

Rolul administrației publice este să ajute cetățeanul, nu să îl încurce. Ca atare, trebuie create mecanisme care să permită cetățenilor un acces cât mai facil la serviciile publice oferite și la datele colectate la nivel local, județean și național.  

Vă rugăm să vă verificaţi email-ul pentru a vă activa contul.

Audit

Debirocratizare la toate nivelurile: PACT susține derularea unei analize complete a tuturor proceselor din administrația publică care includ elemente de interacțiune cu cetățenii. Se vor stabili: etapele procesului, timpii necesari fiecărei etape și propuneri pentru simplificare. Se vor organiza totodată consultări cu cetățenii pentru identificarea pașilor în plus în procesele administrative, iar propunerile de simplificare se vor colecta și publica inclusiv online.

ÎNAPOI LA POLITICI | ALEGERI EUROPENE | MĂ ABONEZ

PRO sau CONTRA?

eAdministrație

eGuvernare funcțională și rapidă pentru cetățeni: Până la finalul lui 2020 este necesară dezvoltarea unei platforme integrate și complete de servicii publice online (pe modelul din Estonia), care să permită cetățenilor și firmelor private acces facil și de la distanță la toate serviciile publice (plata taxelor, obținerea avizelor și autorizațiilor, transmiterea cererilor de finanțare și rambursarea cheltuielilor în cadrul proiectelor cu finanțare de la bugetul de stat etc.). Toate cererile transmise de cetățeni și instituții vor putea fi monitorizate în timp real, în fiecare punct al procesului (transmitere, analiză, aprobare, decizie). Acest sistem integrat va reduce oportunitățile pentru corupție și va crește încrederea și confortul cetățenilor în interacțiunea cu instituțiile publice. 

ÎNAPOI LA POLITICI | ALEGERI EUROPENE | MĂ ABONEZ

PRO sau CONTRA?

Interconectare

Integrare și inter-conectare la nivelul instituțiilor publice (de același nivel și între niveluri): PACT promovează interconectarea bazelor de date publice de la nivelul tuturor instituțiilor, în două etape: (i) standardizarea bazelor de date din cadrul aceleiași instituții (până în 2017); (ii) interconectarea bazelor de date între instituțiile publice. Aceste măsuri vor permite cetățenilor să se adreseze mai multor instituții pentru soluționarea cererilor lor și vor pune capăt drumurilor repetate de la o instituție la alta pentru rezolvarea unei singure spețe. Mai mult, interconectarea bazelor de date va facilita monitorizarea centralizată de la nivelul instituțiilor publice (astfel, se va putea ști în orice moment dacă un cetățean și-a achitat taxele și impozitele locale, amenzile de circulație etc.). 

ÎNAPOI LA POLITICI | ALEGERI EUROPENE | MĂ ABONEZ

PRO sau CONTRA?